ပခုကၠဴ က ၄တန္း တူနဲ႔တူမ ၂ေယာက္ စာေတာ္စာညံ့အတန္းခြဲေတာ့မွာမို႔
A ခန္းမွာ ေနရေအာင္ အေမကအတင္းစာေတြက်က္ခိုင္း၊ ျပန္ခိုင္းလုပ္ေနပါတယ္။
အၾကီးေကာင္က စာေကာင္းေကာင္းမက်က္ခ်င္လို႔ မၾကာခဏလည္း သူ႔အေမရဲ့
အရိုက္ကိုခံေနရပါတယ္တဲ့။
အရြယ္နဲ႔မမွ်တဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ကေလးေတြမသိမသာ ခံစားေနၾကရပါတယ္။
စာေတြကိုလည္း ၾကက္တူေရြးစာအံ့သလို ၏ ၊ သည္ ၊ ကစလို႔မွားလို႔မရေအာင္
အတင္း အလြတ္က်က္မွတ္ေနၾကရတာေတြ႔ရပါတယ္။
ရန္ကုန္က ၈တန္းတက္ေနတဲ့တူမတစ္ေယာက္ကေတာ့ အတန္းခြဲေနရာခ်တာမွာ
စာအေတာ္ၾကီးမဟုတ္လို႔ A ခန္းမွာမေနရဘဲ B ခန္းမွာဘဲေနရပါတယ္တဲ့။
ကမာ၀က္ျမိဳ႔မွာ အဖြားနဲ႔ေနတဲ့ ၂ တန္းေက်ာင္းသား တူတစ္ေယာက္ကေတာ့
အရြယ္နဲ႔မလိုက္စာေတြေရးရတာမ်ား၊ ည ၉ နာရီေက်ာ္လည္း စာေတြေရးလို႔
မျပီးေသးေတာ့ အဖြားက ကေလးပင္ပန္းလြန္းေနေတာ့ မီးမွိတ္ျပီး အိပ္ခိုင္းရတာ
ခဏခဏလို႔ၾကားရပါတယ္။
မနက္အေစာၾကီး သူ႔အဖြားမနိုးခင္ စာေတြထေရးေနရေၾကာင္းလည္းသိရပါတယ္။
ျပီးခဲ့တဲ့ ၂ လ၀န္းက်င္တုန္းကေတာ့ ေညာင္ေရႊမွာ ၉တန္းတက္ေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္း
တစ္ေယာက္ရဲ့ သမီးေလး စာေတာ္လို႔ A ခန္းမွာတက္ေနရာကေန ဆရာမၾကီးက
စာေတာ္တဲ့သူေတြကို အျခားအခန္းေတြကို မွ်သြားေအာင္ေနရာခ်ေပးတာေၾကာင့္
ငိုေနတာကို ကြ်န္ေတာ္တို႔သူငယ္ခ်င္းတစ္ေတြ၀ိုင္း၀န္းနွစ္သိမ့္လိုက္ရပါေသးတယ္။
ဆရာ၀န္ၾကီးေတြ၊ အင္ဂ်င္နီယာၾကီးေတြ၊ အရာရိွၾကီးေတြ ပါ၀င္ၾကတဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔
သူငယ္ခ်င္း အဖြဲ႔ေလးက အဲဒီဆရာမၾကီးရဲ့ အေျမွာ္အျမင္ေကာင္းနဲ႔လုပ္ရပ္ကို
ၾကိဳ ဆိုခဲ့ၾကျပီး သမီးေလးကိုသေဘာေပါက္ေအာင္ ၀ိုင္း၀န္းႏွစ္သိမ့္ရွင္းျပခဲ့ၾကလို႔
အခုအခါမွာ သမီးေလးက သူ႔ထက္စာမလိုက္နိုင္တဲ့သူေတြကို ကူညီရင္း အတန္းသစ္
မွာေပ်ာ္ေနျပီလို႔ ၾကားရပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔နိုင္ငံရဲ့ ျပည္သူ႔ေက်ာင္းေတြမွာဘဲ အတန္းခြဲခ်ထားျခင္းစနစ္ဟာ
တစ္ရြာတစ္ပုဒ္ဆန္း ဆိုသလိုျဖစ္ေနတာသတိျပဳမိရပါေတာ့တယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔နိုင္ငံမွာ မိဘေတြပညာေရးကိုအားေပးၾကတာကို ၾကိဳ ဆိုရမွာျဖစ္ေပမယ့္
ကေလးေတြ အရြယ္နဲ႔မလိုက္ေအာင္ စာေတြနဲ႔ပိေနျပီး ပင္ပန္းေနၾကရတာဟာ
ေရရွည္အတြက္ ဘယ္လိုမွမေကာင္းနိုင္တဲ့အလားအလာတစ္ရပ္ျဖစ္သလို
မနိုင္၀န္ထမ္းေနရသလိုျဖစ္ေနတဲ့ မူလတန္းကေလးေတြအတြက္လည္း
စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါတယ္။
တစ္ခ်ိဳ ႕ေက်ာင္းေတြမွာ အတန္းပိုင္ ဆရာ၊ ဆရာမရဲ႔ က်ဴ ရွင္တက္တဲ့ကေလးက
စာေမးပြဲမွာ ၅ ပုဒ္ဘဲက်က္ရျပီး၊ မတက္တဲ့ ကေလးက ၁၀ ပုဒ္လံုး က်က္ၾကရတယ္
ဆိုတာၾကားရေတာ့လည္းမယံုၾကည္နိုင္ေအာင္ပါဘဲ။
ကြ်န္ေတာ္လက္ရိွေနထိုင္ရာ ဒိန္းမတ္နိုင္ငံရဲ့ ျပည္သူ႔ေက်ာင္းေတြမွာ တက္ေရာက္
ေနၾကတဲ့ မူလတန္းကေလးေတြ အရြယ္နဲ႔မမွ်စာေတြပိေနတာလံုး၀မေတြ႔ရပါဘူး။
စာကိုအလြတ္ ၏၊ သည္၊ မလြဲ က်က္ၾကရတာလည္းမရိွပါဘူး။
အလြတ္မက်က္ေစဘဲ ကေလးေတြ ေခါင္းထဲမွာမွတ္မိသြားေစတဲ့နည္းလမ္းမ်ား
ကိုအသံုးျပဳ ၾကတာေတြ႔ရပါတယ္။
ကေလးေတြခ်င္းအတူတူ ဒီနိုင္ငံက ကေလးေတြက ေက်ာင္းဆင္းျပီးရင္ စိတ္လြတ္
ကိုယ္လြတ္ ကေလးဘာ၀ ကစားေနနိုင္ၾကျပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔နိုင္ငံက ကေလးေတြ
က်ေတာ့ စာေတြပိေနၾကတာကို ၾကားရတာအလြန္သနားဖို႔လည္းေကာင္းပါတယ္။
ဒီနိုင္ငံက ကေလးေတြစာမပိပံုမ်ား ေျပာရရင္ ၁၂နွစ္ျပည့္လို႔ ၆တန္း၊ ၇တန္း
ေရာက္ျပီဆိုရင္ ေက်ာင္းအားခ်ိန္(သို႔) ေက်ာင္းအားရက္ ေတြမွာ အခ်ိန္ပိုင္းလုပ္ငန္း
ခြင္ေတာင္၀င္ေနၾကတာေတြ႔ရပါတယ္။
စူပါမာကက္ေတြမွာ၀င္လုပ္ၾကတယ္၊ သတင္းစာ၊ ေၾကာ္ျငာလိုက္ပို႔ၾကတယ္။
လုပ္အားခလည္း လူၾကီးေတြနည္းတူရၾကပါတယ္။
ဒီလိုကြာျခားေနတာကို သတိျပဳမိတာေၾကာင့္
သူတို႔ရဲ့စနစ္ေကာင္းသည္ ဆိုးသည္ဆိုတာထက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီမွာက်င့္သံုးေနတဲ့
စနစ္နဲ႔ယွဥ္ထိုးၾကည့္နိုင္ေအာင္ရယ္၊ ပညာရွင္မ်ားလည္းကြ်န္ေတာ္တို႔ကေလးမ်ားအတြက္ပိုမိုသင့္ေတာ္ေကာင္းမြန္တဲ့
သင္ၾကားျခင္းစနစ္မ်ားကိုရွာၾကံရာမွာအေထာက္အကူျဖစ္နိုင္ေအာင္ရည္ရြယ္ျပီး
ဒီဒိန္းမတ္နိုင္ငံရဲ့အေျခခံေက်ာင္းေတြမွာက်င့္သံုးေနၾကတဲ့သင္ၾကားပံုစနစ္ရဲ့
တစ္စိတ္တစ္ေဒသကိုအထူးသတိျပဳ နိုင္ေအာင္လက္လွမ္းမွီသမွ်ေရးသားလိုက္ပါတယ္။
အုပ္စုဖြဲ႔ေပးကာသင္ၾကားျခင္းကိိုအထူးေဆာင္ရြက္ပါတယ္
"ဒိန္းမတ္နိုင္ငံအေျခခံအဆင့္ အတန္းခြဲျခင္းနွင့္သင္ၾကားျခင္းတစ္စိတ္တစ္ေဒသ"
စာေတာ္သူမ်ားကိုသီးသန္႔အတန္းခြဲထားတဲ့စနစ္မရိွပါဘူး။
၃ ေယာက္ပိုမိုထူးခႊန္လာဖို႔ထက္ ၃၀ အရည္အခ်င္းမွီလာဖို႔ကိုဦးစားေပးပါတယ္။
သဘာ၀အရင္းအျမစ္ေျပာပေလာက္ေအာင္မပိုင္ဆိုင္တာေၾကာင့္ျပည္သူလူထု
အသိဖြံ႔ျဖိဳးေရးကိုအထူးအဓိကထားတာေတြ႔ရပါတယ္။
ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ "ငါဟာစာညံ့တဲ့သူပါလား၊ ဥာဏ္မေကာင္းတဲ့သူပါလား"
လို႔မိမိဘာသာထင္သြားနိုင္တာမ်ိဳးအထူးေရွာင္ၾကဥ္ၾကပါတယ္။
ျပည္သူ႔ေက်ာင္းတိုင္း အတန္းခြဲေနရာခ်ထားရာမွာ စာေတာ္တဲ့သူေတြကိုသီးသန္႔
အတန္းခြဲထားတာမ်ိဳး မရိွပါဘူး။
မူလတန္းမွစျပီးေတာ့ အခါအားေလ်ာ္စြာဆရာကလူမွ်ေအာင္ခြဲေပးထားတဲ့ အုပ္စုလိုက္
သင္ၾကားေလ့လာမႈေတြေဆာင္ရြက္ေပးပါတယ္။
အသင္းအဖြဲ႔နဲ႔လုပ္တတ္ကိုင္တတ္လာေစရန္နဲ႔ စာသိပ္မလိုက္နိုင္သူမ်ားကိုလည္း
လက္တြဲေခၚနိုင္ရန္ရည္ရြယ္ပါတယ္။
အတန္းထဲကစာေတာ္တဲ့ကေလးရဲ့ထက္ျမက္မႈကို အုပ္စုလိုက္သင္ခန္းစာေဆာင္ရြက္
ေစျခင္းနဲ႔ စာမလိုက္နိုင္တဲ့ကေလးေတြကို လက္တြဲေခၚေစပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔တုန္းကထဲက စာေတာ္တဲ့သူေက်ာင္းသားဟာ သူ႔ဘာသာေတာ္သြားတာ
ဘဲရိွျပီး က်န္သူမ်ားကိုေျပာပေလာက္ေအာင္အက်ိဳးျပဳ သြားခြင့္မရပါဘူး။
ဒီကအဖြဲ႔လိုက္ေဆာင္ရြက္ေစတဲ့စနစ္ေၾကာင့္ စာေတာ္သူလည္းပိုလို႔ေတာ္လာျပီး
က်န္သူမ်ားကိုလည္းအကူအညီေပးရာေရာက္ေစပါတယ္။
၏ ၊ သည္ မလြဲသင္ခန္းစာေတြကိုအလြတ္က်က္မွတ္ျခင္းကိုအားမေပးပါဘူး။
ကေလးေတြသိသြားေအာင္ မွတ္မိသြားေအာင္ သင္ၾကားျခင္းစနစ္ေတြကို
အသံုးျပဳ ပါတယ္။
အတန္းထဲမွာဘယ္သူကေတာ္တယ္၊ ဘယ္သူကညံ့တယ္ဆိုတာမ်ိဳး ဘယ္ေတာ့မွ
မေျပာပါဘူး။
ပံုမွန္အတိုင္းဆို ၃ လတစ္ၾကိမ္ မိဘတိုင္းနဲ႔သီးသန္႔ေတြ႔ဆံုပါတယ္။
ကေလးရဲ့ ဘာသာရပ္ဆရာတိုင္းက မိဘကို ကေလးပညာေရးအေျခအေန ရွင္းျပ
ျပီး လိုအပ္ေနတဲ့ဘာသာမွာ ဘယ္လိုပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကမယ္ဆိုတာကို
တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးပါတယ္။
ႏွစ္ကုန္ရင္တတန္းလံုးအတန္းတင္ေပးတဲ့စနစ္က်င့္သံုးပါတယ္။
ထူးျခားတာက ပထမတန္းကေနတတိယတန္းအထိ၊ ၄ တန္းကေန ၆တန္းအထိ နဲ႔
၇တန္းကေန ၉တန္း(၁၀တန္း)အထိကို အတန္းပိုင္ဆရာပါအတူလိုက္တက္သြားပါတယ္။
ကေလးေတြဘာလိုအပ္တယ္ဆိုတာေကာင္းေကာင္းသိ ထိေတြ႔မႈမျပတ္ေအာင္
ရည္ရြယ္ပံုရပါတယ္။
ျပည္သူ႔စာသင္ေက်ာင္းေတြလံုေလာက္ေအာင္ထားရိွေပးတာေၾကာင့္
စာသင္ခန္းတစ္ခန္းမွာေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ အေယာက္ ၃၀ ေအာက္မွာဘဲ
ရိွတာေတြ႔ရပါတယ္။
အတန္းစဥ္တိုင္းမွာအခါအားေလ်ာ္စြာစာေမးပြဲေတြထားရိွေပးေပမယ့္ ပထမ၊ ဒုတိယ၊
စသျဖင့္အဆင့္ေပးတာမ်ိဳး ဆုေပးတာမ်ိဳးမရိွပါဘူး။
စာေမးပြဲတိုင္းမွာဘာသာရပ္အလိုက္အမွတ္(Grade)ေတြေပးပါတယ္. ၁၂၊ ၁၀၊ ၇၊ ၄၊ ၀၂
ကေအာင္မွတ္ေတြျဖစ္ျပီး ၀၀၊ -၃ ကေတာ့မေအာင္ပါဘူး။
အတန္းထဲမွာဘယိသူကေတာ့ ဘယ္ဘာသာမွာ Grade 12 ရတယ္ဆိုျပီးဆရာက
ေျပာေလ့မရိွသလို ဘယ္သူကေတာ့ ၀၂ ဘဲရတယ္လို႔လည္းမေျပာပါဘူး။
ကေလးေတြအတြက္မလိုလားအပ္တဲ့စိတ္ဖိစီးမႈကိုမျဖစ္ေစပါဘူး။
ကေလးေတြခ်င္းစိတ္၀မ္းကြဲေစမယ့္ အျပဳအမူ လုပ္ရပ္မ်ိဳးကိုအထူးေရွာင္ရွားပါတယ္။
အားနည္းသူကို ကူညီတတ္တဲ့စိတ္ဓါတ္ကို ငယ္ငယ္ကထဲကပ်ိဳးေထာင္ပါတယ္။
ကေလးအားလံုးကို တေျပးညီဆက္ဆံပါတယ္။ အခြင့္အေရးပိုရတဲ့ကေလးမရိွပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ကေလးတိုင္းကလည္း ေမးစရာ သိခ်င္တာရိွရင္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကို
အခ်ိန္မဆိုင္း လက္ညိႈးေထာင္ျပီးေမးၾကတာေတြ႔ရပါတယ္။
အခ်ဳပ္ဆိုရရင္ေတာ့
၃ ေယာက္ထူးခႊန္ဖို႔ထက္ ၃၀ အသိပညာအေတြးအေခၚ ျမင့္မားမွန္ကန္ဖို႔ကို
ဦးစားေပးခဲ့တဲ့အတြက္..ဥပမာေျပာရရင္..
ဒီနိုင္ငံမွာ ျပည္သူေတြအတြက္အက်ိဳးမမ်ားနိုင္တဲ့ မေရာင္ရာဆီလူး ဥပေဒမ်ိဳးေတြ၊
လမ္းမွားေတြညႊန္ျပတဲ့ ဦးေဆာင္ေနသူေတြ၊
ေပၚလာမွာမဟုတ္သလို ေပၚလာရင္လည္းေထာက္ခံမယ့္သူရိွမွာမဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ကြ်န္ေတာ္တို႔ျပည္သူလူထုအမ်ားစုၾကီးကို မွန္ကန္တဲ့အေတြးအေခၚ၊
နည္းလမ္းက်တဲ့အယူအဆေတြကို လက္ခံတတ္လာေအာင္ေဆာင္က်ဥ္းေပးမယ့္၊
ကေလးေတြကိုလည္းအရြယ္နဲ႔မမွ် ပင္ပန္းမႈကိုမျဖစ္ေစမယ့္၊
သင္ၾကားမႈစနစ္တစ္ရပ္အထူးအေရးတၾကီးလိုအပ္ေနေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။
စကားခ်ပ္။ ။ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပညာေရး အသိုင္းအ၀ိုင္းကမို႔ ဆရာ၊
ဆရာမေတြ ပင္ပန္းရမႈကိုအထူးနားလည္မိပါတယ္။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ပင္ပန္းသေလာက္
အက်ိဳးထိေရာက္ေအာင္ရယ္၊ ကေလးေတြ အရြယ္နဲ႔မမွ် စာေတြနဲ႔
နပန္းလံုးေနရတာေတြမျဖစ္ေအာင္ရယ္၊ အထက္ကလူၾကီးေတြ
ျပန္ျပီးသံုးသပ္နိုင္ၾကေအာင္ တတ္နိုင္သမွ်တင္ျပျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္းပါ။
(Fb post. Oct, 2015)
No comments:
Post a Comment